Skip to main content

TADIKA MAIWP KONVOKESYEN

Sesi pengajian tahun 2014 bakal berakhir seminggu lagi, bagi pelajar tadika dah bermula Konvokesyen , untuk Tadika Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan Zon Setapak, Majlis diadakan pada 13/11/14 (Khamis). Zon Setapak adalah zon terakhir, zon lain dah jalan dulu.


surat makluman kehadiran pelajar

Memandangkan hari Khamis adalah hari bekerja, so pagi tu saya dan suami macam biasa pergi kerja sebab program bermula petang, anak bujang di hantar ke rumah pengasuh, dibekalkan kelengkapan untuk program Konvo, minta tolong pengasuh hantar ke sekolah jer, sebab nanti bas akan ambil pelajar dekat sekolah di bawa ke Masjid Wilayah Persekutuan. (nama pun tadika MAIWP) segala aktiviti memang venue kat Masjid Wilayah.

Jam 2.15 saya dan suami sampai ke Masjid Wilayah, Suami sibuk la mencari anak bujang dia yang duduk dikalangan pelajar yang berjubah merah. Sekejap je dah jumpa anak bujang ni.. dah nampak baba mesti tanye mana ibu? dah nampak ibu mesti tanye adik..hiii adik tak bawa tinggal dengan pengasuh.
 Ini adalah pertama kali saya hadir program tadika MAIWP, sebelum ni ada Program nasyid tengah tahun 2014, tetapi en. suami jer yang datang. 
Ramai juga para ibu bapa yang datang , tapi dewan tak penuh , mungkin sebab dewan besar sangat dan hari pulak hari bekerja kan...Kat luar dewan  ada orang jual  bunga  ala-ala konvokesyen kat universiti..heeheeee.. harga dalam RM10-RM30.


Acara macam biasa la, tengok tentatif tu, sekolah Tadika Al-Ridwaniah no. 2 yang terakhir so menunggu lah kitaorang, Jam 4pm baru selesai..tengok lah anak bujang tu bukan main seronok lagi pegang piala..."yeay menang katanya". 


tentatif program



Bagi anda yang berada di sekitar Wangsa Maju, Jika nak hantar anak-anak ke Tadika Islam MAIWP , berlokasi di:
Sek. 4 Wangsa Maju ( bangunan surau al-Ridwaniah)
Yuran Bulanan RM20.00
Pendaftaran estimated dalam RM200-RM300 (saya dah lupa)
Pengambilan Umur 5-6 tahun sahaja
Pembelajaran dari jam 8.00am-12.00am
Untuk Pendaftaran 2015 ( dah dibuka)


Kelebihan yang saya dapat daripada anak bujang saya selama setahun di sini, bab baca iqra memang laju, baca doa-doa, fatihah , surah-surah pendek tu memang hafal jer (budak-budak kan memang cepat menghafal). tapi anak bujang saya ni jenis tak menunjuk, jika saya tanya cikgu ajar apa? dia diam jer..tapi kekadang sambil dia main-main dia boleh baca doa-doa yang saya tak pernah ajar pun.
Bangga la kan anak pandai mengaji!!!.

So jika anda berkeinginan nak hantar anak-anak ke Tadika MAIWP saya rekomen. Sebenarnya Zon Setapak ada banyak sekolah tadika, tapi saya tak ingat nak Senaraikan , antaranya :

Setapak Jaya 
Kem Wardiburn
Kem Genting Kelang
Wangsa Maju Sek. 10
Wangsa maju Sek. 4

Isnin ni Program Khatam Al-Quran pulak

Maklumat lanjut boleh lawati : http://www.maiwp.gov.my/

Comments

  1. salam puan saya nk tnya...klau tadika dya ajar anak membaca dan menulis x?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sugeh Hill Exclusive Eco Resort Janda Baik

Welcome  to Sugeh Hill Resort Janda Baik. Percutian singkat dan berbaloi, anak-anak happy dan enjoy sangat-sangat. Cuti yang singkat nak bercuti luar KL tetapi tak nak memandu jauh...destinasi pilihan adalah JANDA BAIK. Kali ni saya memilih Resort Dato Alif Syukri iaitu Sugeh Hill Exclusive Eco Resort Janda Baik. Booking via wasap 012-3278133 . Pihak Sugeh reply pada hari yang sama cuma beberapa jam selepas. But for me ok jer. Booking Step kena klik link, so saya sertakan kat sini untuk rujukan. http://www.sugehhillresort.com Lepas dah klik  Pihak Sugeh minta wasap semula nombor booking.  Dekat sini banyak jenis bilik, so korang boleh pilih ikut selera korang la kan, saya tempek sekali Layout  Banyak aktiviti yang boleh buat kat sini. Tapi ada sesetengah aktiviti berbayar dan perlu bayar Depo RM50. -Mandi Sungai FOC -Mandi Pool FOC -Picnic / Berkelah FOC -Trampolin FOC -Flying Fox (RM20 kanak-kanak) (RM30 dewasa) -Berbasikal (kena sewa rm10 ) kalau tak nak sewa sila bawa basikal sendi

Janda baik Happy Paradise

Puas memikirkan short trip yang dekat sebab tak larat nak duduk dalam kereta lama-lama. akhirnya guna khidmat pak google menjumpai tempat yang boleh dikatakan sesuai untuk anak-anak ber aktiviti. Happy Paradise, sampai jer kat lokasi terus suami tanye saya, Tempat cina ke ni? hahaha Yes owner Happy Paradise ni Cina Taiwan, cakap melayu pun tunggang terbalik, cakap mat salleh pun dia tak berapa paham. Tapi jangan risau sebab staff dan tukang masak dia muslim. masuk ikut pintu gerbang Happy Paradise  Booking room Via Booking.com saya pilih Queen Room with Garden View 1 single bed and 1 double bed   MYR 250 for 1 night  nasihat saya kalau amik bilik ni better duduk kat atas, sebab kalau kat bawah, korang boleh dengar orang atas berjalan dan bercakap ** tak kedap bunyi **   Private bathroom Room size 35 m² Smoking not allowed This double room has a balcony, seating area and garden view. Room facilities:   - Balcony

LITTLE CALIPH WANGSA MAJU

Program Pra sekolah bermula seawal usia 4 tahun, tetapi ada syaratnya, anak tidak dibenarkan memakai pampers, sebab teacher bagitau kat sini sekolah bukan taska!! Kenapa dalam banyak-banyak Tadika saya pilih Little Caliph? Saya ni jenis cepat terpengaruh juga sebenarnya, terpengaruh dengan keadaan sekeliling, pergaulan sekeliling, itu antaranya lagi satu sebab ni ha: Read & solat by 4 years old, but my dotter turn to 5years old next year. Intend to send our children to kindergarten islamic while speaking in English.  ini antara asbabnya. Open day on 5/9/15, start from 10-12noon, briefing from principals, see the clasroom, fitting uniform, fill out the registration form, my dotter loved very much.  FEES STRUCTURE 2016 d ah selesai register my dotter ni hari-hari tanye bila nak dapat uniform, puas la hari-hari melayan soalan yang sama keluar dari mulut dia. Fees untuk rujukan bagi tahun 2016. Registration Fee - FOR NEW STUDENTS ONLY RM100 Mon