Tuesday, 5 February 2013

Omega

Omega Guard Shaklee
Terdiri daripada 7 Asid Lemak Omega 3 Semulajadi iaitu EPA (Elcosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), EDA  menyihatkan jantung & sendi, manakala DHA penting bagi perkembangan & fungsi otak.

Omega Guard dihasilkam melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan Asid Lemak Omega 3 yang bermanfaat & semulajadi, disamping menyingkirkan bahan merbahaya seperti plumbum & merkuri yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Satu hidangan Omega (3biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.

Melindungi Jantung Anda

Penyakit Jantung kekal menjadi salah satu punca utama kematian di dunia.  Oleh itu, sokonglah jantung anda dengan senaman yang teratur, pengurusan emosi yang bijak, diet rendah lemak dan kolestrol, dan secara saintifiknya disokong dengan produk-produk Shaklee


Omega Guard membekalkan asid lemak omega -3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.


Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
Satu penyelidikan yang mneyokong fakta tersebut tatapi bukan muktamad menunjujaan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Penyelidikan juga menunjukan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular disamping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.


Gatal, Melepuh>>> Ekzema , masalah kulit jejas keselesaan si kecil.
Dermatitis atopik juga dikenali sebagai ekzema adalah masalah kulit yang biasa dialami bayi dan kanak-kanak.
Kira-kira 20orang bayi dan kanak-kanak yang berdepan ekzema mengalami ruam merah, gatal dan ada kalanya melepuh. Ia biasanya berlaku pada tahun pertama bayi dan berlanjutan dalam tempoh lima tahun pertama.

Pakar Perunding Kanan Dermatologi, Pusat Kulit Negara, Singapura, Prof Madya Giam Yoke Chin, berkata gejala penyakit kulit ini jarang berlaku sewaktu lahir tetapi selalunya muncul dalam enam minggu pertama selepas kelahiran.

Ruam ini biasa muncul pada muka, siku dan lutut iaitu bahagian anggota yang mudah dicapai dan digaru oleh tangan si kecil. Ruam boleh merebak ke bahagian yang lain dan umumnya menimbulkan keadaan yang sangat tidak selesa, merengsakan dan ada kalanya menyakitkan bagi si kecil.

Ekzema berpunca daripada gen dan kecacatan struktur serta imun yang menjejaskan rintangan pertahanan kulit.

Penjagaan Kulit Bayi


  • Lindungi bayi daripada masalah kulit dan bahan yang menyebabkan keradangan
  • Elakan bayi terdedah sinaran cahaya matahari secara langsung
  • Pakaikan bayi dengan fabrik kapas yang boleh menyerap kelemabapan
  • Lindungi bayi dari cuaca sejuk kerana kulit bayi tidak berupaya mengekalkan kehangatan.
  • Sapu minyak yang boleh memanaskan bayi, terutama ketika cuaca sejuk, bagi mengelakan kulit bayi terhidrasi.
  • Urut kulit bayi sebagai amalan untuk kesihatan.



Anda perlu Omega Guard



  1. Athma & Lelah - Peranan mengelakan kesejukan
  2. Menurunkan berat badan - Menggalakan pembakaran lemak & mengelakkan pembentukan lemak
  3. Gout - Mengelakkan imflamation pada sendi-sendi dan langkah berjaga-jaga supaya bengkak tidak      membesar.
  4. Alahan Seafood, resdung, ekzema dan gegata
  5. Menghidap penyakit Jantung, Darah Tinggi
  6. Kanser
  7. Ingin meningkatkan daya tumpuan & mengingat seperti pelajar, kanak-kanak, ibu mengandung & ibu menyusu.
  8. Mengalami sakit & keradangan sendi
  9. Mengalami kebas-kebas tangan, kesejukan kaki dan tangan.
  10. Salah satu punca stroke adalah kolestrol-omega adalah pilihan terbaik untuk melawan kolestrol.
  11. Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
  12. Melicinkan kulit
  13. Mencegah saluran darah dari tersumbat
  14. Mengelakan strok
  15. Mengekalkan tekanan normal darah
  16. Merendahkan kolestrol
  17. Membantu tumbesaran dan perkemabangan otak janin untuk ibu hamil dan Menyusu.

Omega Guard  adalah asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan sebaliknya perlu di ambil melalui pemakanan seharian.

Tahukah anda bahawa masih banyak khasiat Omega 3 yang kurang anda sedari, sedangkan zat ini amat baik untuk kesihatan anda.

Omega terdiri daripada EPA dan DHA

EPA mencegah :-
  1. Kanser
  2. Pembekuan Darah
  3. Pembekuan Lemak dalam darah
  4. Kadar Kolestrol berlebihan
  5. Penyakit Jantung
  6. Tekanan perasaan
  7. Tekanan darah tinggi

Tugas DHA :-

  1. Mencegah radang sendi
  2. Mencegah athma
  3. Meningkat daya seks
  4. Mengelak kanser payudara / usus / pankreas / prostat
  5. Mencegah penyakit kulit
  6. Mengelak migrain, rasa kebas, sejuk anggota badan.
Daripada mana boleh dapat sumber Omega?
  • Telur
  • Ikan Salmon
  • Ikan Tuna
  • Ikan Sardin
  • Ikan Bilis
  • Ikan Makarel
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Omega Guard mengandungi satu rangkaian penih 7 asid lemak Omeag-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALAdan lain-lain bagi EPAmenyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembanagn dan fungsi -fungsi otak.

Siapa PErlukan Omega 3 Untuk menyokong Tahap Kesihatan

Semua Orang (Jangan tunggu penyakit datang baru nak cari supplemen
Warga Emas
Pesakit Jantung
Wanita / Lelaki
Wanita yang Mengandung
Wanita Yang telah melahirkan
Wanita Menyusu
Pesakit darah tinggi
Lelaki yang mengalami masalah prostat
Gout
Obesiti


GOUT
Saya nak sentuh sikit pasal penyakit Gout, Februari 2013 adalah bulan yang penuh dugaan bagi saya, saya posting to Bahau N9, Suami di KL, yang merungsingkan saya anak dara saya yang lemah lembut tu, masalah nak cari pengasuh dan nak suaikan dia. Rumah semua dah dapat, tinggal pengasuh jer.. nasib menyebelahi saya MIL nak tolong jagakan sementara saya dapat pengasuh, Alhamdulillah lega jer. tetapi masuk minggu ni dah minggu kedua saya bertugas anak dara saya masih tak nak nenek, merengek jer..hadoiii susah nyer la hai hati saya melihat. Terpaksa la heret anak bujang saya temankan adik dengan nenek, asal apa-apa jer si adik cari abang jer..mandi dengan abang, main dah tentu dengan abang...yang paling sedih, sampai si adik tertidor dekat depan pintu bersama bantal busuk tunggu ibu balik...Tenat la anak dara ibu ini. Yang abang pulok ada pe'eel menyakat adik..Next week dah abis cuti si abang nak balik KL Sekolah, macam mana la gaya si adik tanpa abang. Ya Allah hanya Engkau yang tahu betapa sesak nyer nafas bila memikirkan karenah adik, isnin - jumaat tak dapat nak dengar & lihat karenah abang & en. suami. DUGAAN...DUGAAAN

Ha berbalik kepada cerita Gout, MIL dok besungut tangan kebas-kebas, sejuk semacam, asyik nak buang air kecik, haaaa.. sakit apa pulak la MIL ni kan, so bawa la jumpa doc. minta check mana la tau kot kena diabetis kan, doc. check tak der pulok simpton diabetis. doc. sahkan MIL kena gout...huhuuu..tambah lagi la koleksi ubat...mau penin kepala MIL nak uruskan masa makan ubat takod bercampur aduk..
Kena pula bulan ni Promosi Omega, elok sangat saya hadiahkan Omega buat MIL untuk kurangkan rasa-rasa kebas, sejuk anggota badan.

Apa itu Gout
Penyakit Gout merupakan satu bentuk arthritis (sendi) yang disebabkan oleh hyperuricemia.
Apa itu Hyperuricemia? ditakrifkan sebagai aras plasma urate (asid urik) melebihi 7.0mg/dL
Hyperuricemia adalah ciri-ciri utama gout dan pasti ada bagi penyakit gout walaupun aras asid uric yang tinggi tidak semestinya bererti seseorang itu akan mengidap gout.

Apabila gout menyerang, kaki akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit hingga ada setengah pesakit tidak boleh berjalan, malah kesakitan ini akan berlanjutan bebrapa hari dan hanya akan hilang dengan pengambilan ubat.

Ia adalah sebahagian daripada penyakit artritis yang dikelaskan sebagai penyakit metabolik akibat asid urik (iaitu bahan bunagan yang terhasil daripada pemecahan purin (protein) berkumpul pada sendi dan tisu lembut di sekeliling sendi, terutama pada kaki dan menyebabkan rasa sakit.



Pemendapan asid urik ini lama kelamaan akan menghasilkan hablur garam dan hablur inilah yang mencetuskan rasa sakit sendi. Ia juga dipanggil masalah bengkak sendi yang daripada tapak ibu jari kaki, menular ke sendi lain pada kaki dan tangan.



Menurut Perunding Pembedahan Ortopedik dan Trauma, Dr. Robert Penafort, punca sebenar masalah metabolik masih belum diketahui bagaimana individu yang menghidap kencing manis, obesiti dan sakit buah pinggang juga berisiko mendapat gout.


Tanda dan Gejala GOUT

Gout ialah sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan dan kehangatan serta kekakuan pada sendi. Pesakit juga mungkin juga mengalami demam sikit-sikit.

Biasanya menghadapi dua sumber kesakitan, hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerakkan
Keradangan tisu-tisu di sekeliling sendi juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit, walaupun hanya disentuh dengan lembut, contoh meletakakn selimut pada kawasan yang terjejas.


Gout, kartun oleh James Gillray (1799). Penggambaran yang amat jelas mengenai bengkak dan sakit keterlaluan yang merupakan gejala-gejala penyakit ini.

Serangan Gout
Biasanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama), walaubagaimanapun penyakit itu juga boleh menjejaskan sendi-sendi lain, seperti tumit, kekura kaki, lutut, pergelangan tangan, siku, jari dan tulang belakang. dalam sesetengah kejadian , gout boleh terjadi pada sendi jari-jari kaki yang tidak dapat bergerak, ini adalah kemungkinan disebabkan sejarah kecedaran di masa lampau yang mengakibatkan peredaran darah yang buruk.



Pesakit dengan hiperirisemia ( sila lihat di bawah) boleh mempunya mendapan-mendapan hablur asid urik yang dipanggil tofus dalam tisu-tisu yang lain, umpamanya heliks telinga, dalam sebilangan kes, karang-karang asid urik boleh membentuk sejenis karang ginjal.

PERINGKAT GOUT
Ada 4 peringkat
1.asimptomatik (peringkat pertama)
2.akut
3.Interkritikal
4.Kronik
aras asid urik plasma bertambah, tanpa sebarang gejala, serangan gout pertama menandakan peringkat kedua (akut). Serangan-serangan yang tidak teruk biasanya hilang dengan cepat, manakala serangan-serangan yang teruk berlangsung selama beberapa hari atau minggu. Selepas serangan pertama, pesakit itu masuk peringkat interkritikal atau jarak waktu yang bebas daripada gejala. Tempoh ini mungkin berlangsung selama beberapa bulan atau juga tahun. Kebanyakan pesakit gout mengalami serangan kedua dalam enam bulan hingga dua tahun dari serangan pertama.
PAda peringkat terakhir (kronik) serangan-serangan gout menjadi lebih kerap serta poliartikula, iaitu serangan itu membabitkan banyak sendi pada setiap masa, Tofus-tofus besar juga boleh didapati di dalam banyak sendi. Dalam kes gout kronik yang sudah teruk, kerosakan ginjal, hipertensi, dan karang ginjal boleh terjadi.

RAWATAN
Perubahan diet amat disarankan bagi mengurangkan aras urat plasma jika diet itu tidal banyak mengandungi purina kerana badan akan memetabolismekan menjadi asid urik.

Diet yang dicadangkan ialah :
makan makanan peneutral purina seperti
bauh-buahan segar (buah ceri & strawberi)
sayur-sayur segar
jus saderi
air masak
Vitamin B-Kompleks
Vitamin C

PATUT ELAK
Alkhohol
Makanan purina tinggi
Daging
Ikan
Udang
Kacang
Cendawan
DAun Bayam
Pucuk asparagus
kubis bunga




Untuk konsultasi & pesanan :
Facebook -Zakiah Zakaria / contact no. 017-2908954 /emel : as_zr @hotmail.com