Skip to main content

Zinc

ZINC Dapat meningkatkan Daya Ingatan dan Tempoh Penumpuan

Campuran supplemen Zink ke dalam sajian bagi mereka yang sedang menuntut di sekolah membawa kepada peningkatan daya ingatan dan tempoh penumpuan.  Berdasarkan penyelidikan awal yang dijalankan di Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia Grand Forks, Jabatan Pertanian Amerika di Utara Dakota. Dalam kajian tersebut, kanak-kanak yang diberi Zink sebanyak 20mg dalam lima hari seminggu selama 10 hingga 12 minggu mempunyai daya ingatan yang lebih baik dan tempoh penumpuan yang lebih panjang berbanding dengan mereka yang tidak menerima supplemen Zink.


Zink hadir di dalam semua sel tubuh badan sebagai sebahagian daripada tindakbalas enzim di mana ianya terlibat di dalam pelbagai aktiviti biokimia. Ia perlu untuk tumbesaran dan perkembangan tubuh badan.
... Satu tablet membekalkan 100% Nilai HArian bagi Zink
...Dirumus dengan Zink Glukonat yang mempunyai bio yang tinggi di dalam bes alfalfa dan barli panggang
...Dengan rumusan sayur-sayuran.



Apa yang best ZINC COMPLEX

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Menyokong dan Memelihara Kesihatan yang Baik

Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein. Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.

Produk ini mengandungi alfalfa (medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat runding pakar sebelum mengambil produk ini.

KELEBIHAN ZINK UNTUK KESIHATAN

Zinc Complex Membantu dalam penyembuhan luka
Kekurangan Zinc akan menyebabkan lambat proses penyembuhan luka.
Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen  yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

masalah keguguran rambut?
Apa yang doktor sarankan kepada orang yang menghadapi masalah kehilangan / keguguran rambut? Doktor akan mensyorkan pengambilan diet yang kaya dengan kandungan ZINK. Terdapat pelbagai suppliment yang kaya dengan ZINK, jadi ubat-ubatan yang kaya dengan zink akan MEMBANTU MENCEGAH KEGUGURAN RAMBUT.

Kaum Adam mengalami masalah kencing tak lawas/prostat
Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan ZINK akan menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser. Adalah DINASIHATKAN mengambil 15mg ZINK setiap hari.

Penjagaan Kulit
Menurut kajian ZINK berkesan untuk menyembuhkan jerawat. Dengan harga yang murah di tawarkan oleh Shaklee...WEEE 

Pembiakan

Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

Buta Malam
Pengambilan kira-kira 150-450mg Zink akan memperbaiki penglihatan,  makanan yang dicadangkan seperti daging lembu, kambing, tiram, ketam kerana ia kaya dengan kandunagn zink  dan akan memperbaiki penglihatan.

Baik untuk Tulang
Kandungan Zink perlu ditambah dalam diet untuk elak kehilangan tulang , Tulang rapuh dan lemah, Zink adalah komponen hydroxypatite iaitu garam dan membuat matriks tulang yang kuat dan keras.

Antioksida
Ha jangan tak tau Zink bertindak sebagai antioksida dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat.
 


 Mempercepatkan proses penyembuhan luka luaran dan dalaman
Menghilangkan tanda putih di kuku (kan biasa dekat kuku kita ada spot putih tu simpton badan kurang zinc)
Masalah rambut gugur & beruban
Mambantu mengelakkan masalah prostat
Membantu masalah ketidaksuburan
Mengurangkan penempelan kolestrol
Membantu masalah kurang selera makan
Membantu masalah imunisasi (kurang demam la)





Banyak supplement zinc dekat luar sana, mcam mana nak pilih suppliment yang baik?

Zinc kebiasaanya boleh didapati daripada multivitamin atau multimineral yang berkualiti. Boleh juda didapati dalam bentuk suppliment zinc sulfate, zinc gluconate,  atau zinc picolinate di dalam dos berkadar 15mg hingga 50mg, walaupun zinc penggalak imun, pengambilan zinc berlebihan  150mg sehari boleh merencatkan tindak balas sistem imun. Manakala pengambilan dos melebihi 1000mg boleh meyebabkan penghasilan toksin dalam badan.


TIPS PENTING
Penambahan Zink kedalam diet harian memerlukan penambahan Vitamin A yang seiring
Zinc bertindak dengan efektif dengan kehadiran vitamin A, fosforus dan kalsium.
Elakan pengambilan suppliment Zinc dan Zat Besi (Iron) serentak, kerana kedua-duanya menganggu aktiviti antara satu sama lain.


KONSULTASI LANJUT @ PESANAN  MAI CONTACT CHEQ NA
call/sms/whatsapp : 017-2908954 - facebook : zakiah zakaria-emel : as_zr@hotmail.com

Comments

Popular posts from this blog

Sugeh Hill Exclusive Eco Resort Janda Baik

Welcome  to Sugeh Hill Resort Janda Baik. Percutian singkat dan berbaloi, anak-anak happy dan enjoy sangat-sangat. Cuti yang singkat nak bercuti luar KL tetapi tak nak memandu jauh...destinasi pilihan adalah JANDA BAIK. Kali ni saya memilih Resort Dato Alif Syukri iaitu Sugeh Hill Exclusive Eco Resort Janda Baik. Booking via wasap 012-3278133 . Pihak Sugeh reply pada hari yang sama cuma beberapa jam selepas. But for me ok jer. Booking Step kena klik link, so saya sertakan kat sini untuk rujukan. http://www.sugehhillresort.com Lepas dah klik  Pihak Sugeh minta wasap semula nombor booking.  Dekat sini banyak jenis bilik, so korang boleh pilih ikut selera korang la kan, saya tempek sekali Layout  Banyak aktiviti yang boleh buat kat sini. Tapi ada sesetengah aktiviti berbayar dan perlu bayar Depo RM50. -Mandi Sungai FOC -Mandi Pool FOC -Picnic / Berkelah FOC -Trampolin FOC -Flying Fox (RM20 kanak-kanak) (RM30 dewasa) -Berbasikal (kena sewa rm10 ) kalau tak nak sewa sila bawa basikal sendi

Janda baik Happy Paradise

Puas memikirkan short trip yang dekat sebab tak larat nak duduk dalam kereta lama-lama. akhirnya guna khidmat pak google menjumpai tempat yang boleh dikatakan sesuai untuk anak-anak ber aktiviti. Happy Paradise, sampai jer kat lokasi terus suami tanye saya, Tempat cina ke ni? hahaha Yes owner Happy Paradise ni Cina Taiwan, cakap melayu pun tunggang terbalik, cakap mat salleh pun dia tak berapa paham. Tapi jangan risau sebab staff dan tukang masak dia muslim. masuk ikut pintu gerbang Happy Paradise  Booking room Via Booking.com saya pilih Queen Room with Garden View 1 single bed and 1 double bed   MYR 250 for 1 night  nasihat saya kalau amik bilik ni better duduk kat atas, sebab kalau kat bawah, korang boleh dengar orang atas berjalan dan bercakap ** tak kedap bunyi **   Private bathroom Room size 35 m² Smoking not allowed This double room has a balcony, seating area and garden view. Room facilities:   - Balcony

LITTLE CALIPH WANGSA MAJU

Program Pra sekolah bermula seawal usia 4 tahun, tetapi ada syaratnya, anak tidak dibenarkan memakai pampers, sebab teacher bagitau kat sini sekolah bukan taska!! Kenapa dalam banyak-banyak Tadika saya pilih Little Caliph? Saya ni jenis cepat terpengaruh juga sebenarnya, terpengaruh dengan keadaan sekeliling, pergaulan sekeliling, itu antaranya lagi satu sebab ni ha: Read & solat by 4 years old, but my dotter turn to 5years old next year. Intend to send our children to kindergarten islamic while speaking in English.  ini antara asbabnya. Open day on 5/9/15, start from 10-12noon, briefing from principals, see the clasroom, fitting uniform, fill out the registration form, my dotter loved very much.  FEES STRUCTURE 2016 d ah selesai register my dotter ni hari-hari tanye bila nak dapat uniform, puas la hari-hari melayan soalan yang sama keluar dari mulut dia. Fees untuk rujukan bagi tahun 2016. Registration Fee - FOR NEW STUDENTS ONLY RM100 Mon