Skip to main content

SHape up & Sliming program


Malaysia negara 'PALING GEMUK' di Asia Tenggara, berada pada kedudukan ke-6 di Asia.

Negeri yang paling tinggi kadar Obesiti penduduknya ialah PERLIS diikuti Melaka dan Selangor.

Menurut kajian 2.6 Juta Rakyat Malaysia digolongkan sebagai Obes & hampir setengah juta rakyat adalah dibawah 18 tahun yang mengalami masalah berat badan berlebihan.

Soal Obes bukan sahaja masalah MALAYSIA ...ini adalah fenomena global..dan yang lebih malang lagi 1/3 daripada mereka yang mengalami masalah obes ini tinggal di negara-negara yang membangun.

Lebih 300 juta manusia di dunia hari ini  dikateogerikan sebagai obes.






di China 5% rakyatnya dikateogerikan Obes , malah kadar di bandar melebihi 20%.  Ironinya China pernah mengalami masalah kebuluran yang serius, tetapi kemajuan hari ini menimbulkan masaalah kesihatan akibat makanan berlebihan.


Malaysia membazirkan makanan sedangkan banyak orang lain tidak cukup makan, dalam sehari kita membuang 15,000 tan makanan, jikalau dikumpulkan boleh menutup 7 padang bola @ cukup untuk memberi makan pada 7.5 juta orang.  Agaknya itulah korban kemajuan & kemakmuran.

Hal ini perlu ditangani segera. Kita harus memastikan Obesiti tidak menjadi WABAK KESIHATAN , Kesan jangka panjangnya cukup buruk.

Kita harus membebaskan diri kita daripada teknologi multimedia dan rajinkan diri & asak diri untuk turun beriadah dan bersenam, kawalan terhadap tabiat pemakanan yang seimbang harus diperbaiki.






Shaklee adalah syarikat yang telah 5 dekad berkecimpung dalam produk makanan Kesihatan berasaskan Tumbuhan semulajadi.

Shaklee Sedar akan masaalah Obesiti dan menawarkan Program Shape up bersama Shaklee untuk mengawal berat badan, dan mendapatkan berat badan ideal secara sihat. 

Secara amnya Program Shape Up shaklee melalui 3 langkah seperti gambar di bawah:


 

 Anda boleh buat pilihan mengikut budget anda just match.

  
1-Bakar
Untuk Bakar LEmak anda boleh memilih LEcithin @ Omega Guard..bagi yang budget banyak bolehlah try Omega Guard..yang budget ciput boleh cuba Lecithin, tetapi saya lagi suka OMEGA sebab superb.. setanding harga.


2-Detox 
 Proses pembersihan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir  dikeluarkan melalui pembuangan air besar dan air kecil, Selepas dinding usus kita bersih barulah segala nutrien yang baik dapat diserap pada tahap optima oleh badan dan proses pembakaran lemak akan lebih senang. 
Jadi saya sangat sarankan untuk program ini Detoks adalah Penting.
Untuk ibu yang breastfeeding saya cadangkan ALfalfa selain detoks Alfalfa juga adalah MILK BOOSTER dan KACIP KAK TIMAH, dan bagi yang tidak menyusu & masalah SEMBELIT boleh lah mencuba HERBLAX.

3-Bina
Kenapa perlu protein dalam proses pengurangan berat badan? Protein diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme badan, meningkatkan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Protein juga membantu memelihara otot dalam badan kita. Perasan tak ada orang yang berat badan turun tapi badan FLABBY (menggeleber). Orang yang macam ni, yang turun tu bukan berat tapi mereka ini telah kehilangan otot. Otot penting untuk meningkatkan metabolisme badan bagi pembakaran lemak.  So pilihan protein anda adalah CINCH SHAKE atau ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP). 

Cinch Shakes
Merupakan campuran Protein dengan Leucine yang bebas laktos, rendah glisemik dan terdiri daripada soya bukan GMO. Cinch Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk memabantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan.
  1. Diperkaya dengan Leucine bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan
  2. kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas
  3. Tingi serat dengan 6 gram bagi setiap hidangan.
Energizing Soy Protein (ESP)
Merupakan Protein Non -GMO yang lengkap dengan semua Asid Amino Perlu dan sumber protein Soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein Soya bukan -GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting, berbanding daripda sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan KOlestrol.

Khasiat ESP:
  1. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga konsistan.
  2. Protein soya membantu mengurangkan kolestrol 
  3. Mengandungi 5 vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.
  4. Protein SOya bukan -GMO ini dihasilkan dibawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP) di mana kacang Soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
Saya syorkan anda mengabungkan 3 vitamin ini untuk mendapatkan berat badan yang ideal.



Sliming set Budget

Vitamin Shaklee adalah  Makanan tambahan , bukan telan Vitamin Shaklee terus SELIM MELIM , apa yang penting dalam proses penurunan berat badan anda perlu:

  1.  Konsistan,
  2.  Displin
  3.  Diet Seimbang
  4.  Exercise. 
  5.  Minuman air 2-3 liter. 
  6.  Kawal Tabiat pemakanan

Disini saya berikan tips 'Panduan Diet Seimbang'.




1-Banyakkan makan Buah

Banyak buah berkhasiat yang boleh dijadikan pilihan antaranya ialah epal yang boleh mengurangkan risiko penyakit jantung dan membersihkan salurun usus, pisang yang boleh membnatu perkembangan otot dan menurunkan tekanan darah, serta betik yang memudahkan proses penghadaman dan mengelakan sembelit.

2-Banyakan makan kekacang
Kekacang kaya dengan protein, karbohidrat, gantian dan beberpa vitamin (terutamanya vitamin B). Kacang soya yang sangat kaya dengan protein tumbuhan, boleh didapati dalam pelbagai bentuk seperti susu kacang soya, tauhu, tempe, protein sayuran bertekstur dan tauge.

3-Banyakan Minum air
Kandungan lemak menyumbangkan 20 hingga 30 peratus saja daripada jumlah keperluan tenaga harian. Jadi elakan pengambilan lemak berlebihan dengan memilih makanan yang rendah lemak dan kolestrol, menggunakan minyak masak dalam kuantiti yang sedikit sahaja, mengurangkan penggunaan santan atau minyak kelapa dalam masakan, dan mengamalkan kaedah memasak alternatif seperti membakar, menggunakan ketuhar gelombang mikro atau mengukus.

4-Kurangkan Gula
Kurangkan pengambilan gula kerana pengambilan yang berlebihan bermakna anda menanggung risiko kerosakan gigi, kegemukan serta masalah kesihatan lain yang berkaitan seperti kencing manis, serangan jantung dan sebagainya.

5-Kurangkan Garam
Makanan Segera, makanan dalam tin, daging yang diawet dan makanan ringan bergaram seperti kentang goreng mengandungi terlalu banyak garam, Memakan terlalu banyak garam boleh menyebabkan tekanan darah tinggi yang akhirnya boleh membawa kepada serangan jantung dan strok.


6 Tip Hilangkan LEMAK di PERUT
  • Ambil sarapan 
  • Makan dengan kerap dalam kuantiti yang kecil
  • Ambil lebih serat
  • Kurangkan gula ringkas
  • Makan lemak yang sihat
  • Bijak secara memilih makan di luar





TESTIMONI 1
Consume produk shaklee 1 set selama sebulan...my inchh losss, boleh bergerak bebas

TESTIMONI2
Dengan pengambilan OMEGA & Lecithin berat badan dah loss 3kg... Shaklee awesome


Macam mana nak dapatkan Produk Shaklee dengan harga yang terlajak murah???

Hubungi saya :
HP : 017-2908954
FB : zakiah zakaria
Pages : Sihat cergas dan cantik menawan
Penghantaran : COD @ Pos

Comments

Popular posts from this blog

Sugeh Hill Exclusive Eco Resort Janda Baik

Welcome  to Sugeh Hill Resort Janda Baik. Percutian singkat dan berbaloi, anak-anak happy dan enjoy sangat-sangat. Cuti yang singkat nak bercuti luar KL tetapi tak nak memandu jauh...destinasi pilihan adalah JANDA BAIK. Kali ni saya memilih Resort Dato Alif Syukri iaitu Sugeh Hill Exclusive Eco Resort Janda Baik. Booking via wasap 012-3278133 . Pihak Sugeh reply pada hari yang sama cuma beberapa jam selepas. But for me ok jer. Booking Step kena klik link, so saya sertakan kat sini untuk rujukan. http://www.sugehhillresort.com Lepas dah klik  Pihak Sugeh minta wasap semula nombor booking.  Dekat sini banyak jenis bilik, so korang boleh pilih ikut selera korang la kan, saya tempek sekali Layout  Banyak aktiviti yang boleh buat kat sini. Tapi ada sesetengah aktiviti berbayar dan perlu bayar Depo RM50. -Mandi Sungai FOC -Mandi Pool FOC -Picnic / Berkelah FOC -Trampolin FOC -Flying Fox (RM20 kanak-kanak) (RM30 dewasa) -Berbasikal (kena sewa rm10 ) kalau tak nak sewa sila bawa basikal sendi

Janda baik Happy Paradise

Puas memikirkan short trip yang dekat sebab tak larat nak duduk dalam kereta lama-lama. akhirnya guna khidmat pak google menjumpai tempat yang boleh dikatakan sesuai untuk anak-anak ber aktiviti. Happy Paradise, sampai jer kat lokasi terus suami tanye saya, Tempat cina ke ni? hahaha Yes owner Happy Paradise ni Cina Taiwan, cakap melayu pun tunggang terbalik, cakap mat salleh pun dia tak berapa paham. Tapi jangan risau sebab staff dan tukang masak dia muslim. masuk ikut pintu gerbang Happy Paradise  Booking room Via Booking.com saya pilih Queen Room with Garden View 1 single bed and 1 double bed   MYR 250 for 1 night  nasihat saya kalau amik bilik ni better duduk kat atas, sebab kalau kat bawah, korang boleh dengar orang atas berjalan dan bercakap ** tak kedap bunyi **   Private bathroom Room size 35 m² Smoking not allowed This double room has a balcony, seating area and garden view. Room facilities:   - Balcony

LITTLE CALIPH WANGSA MAJU

Program Pra sekolah bermula seawal usia 4 tahun, tetapi ada syaratnya, anak tidak dibenarkan memakai pampers, sebab teacher bagitau kat sini sekolah bukan taska!! Kenapa dalam banyak-banyak Tadika saya pilih Little Caliph? Saya ni jenis cepat terpengaruh juga sebenarnya, terpengaruh dengan keadaan sekeliling, pergaulan sekeliling, itu antaranya lagi satu sebab ni ha: Read & solat by 4 years old, but my dotter turn to 5years old next year. Intend to send our children to kindergarten islamic while speaking in English.  ini antara asbabnya. Open day on 5/9/15, start from 10-12noon, briefing from principals, see the clasroom, fitting uniform, fill out the registration form, my dotter loved very much.  FEES STRUCTURE 2016 d ah selesai register my dotter ni hari-hari tanye bila nak dapat uniform, puas la hari-hari melayan soalan yang sama keluar dari mulut dia. Fees untuk rujukan bagi tahun 2016. Registration Fee - FOR NEW STUDENTS ONLY RM100 Mon