Wednesday, 22 October 2014

Zaquan dan Gitar

Saya tak ingat bila anak sulung saya dihantar ke kelas gitar, memandangkan rumah saya deka Wangsa Walk jadi saya hantar dekat Yamaha, seminggu sekali 30minit sesi pembelajaran, belajar one to one boleh pilih hari apa yang kita suka, saya pilih hari rabu jam 8:30pm, dengan cikgu Khairul. Saya dan suami tunggu kat luar jer..sebab kalau kami masuk mulut anak bujang terkunci rapat!!!! tapi bila kitaorang intai kat luar, bukan main dia gebang bila cikgu khairul soal..Tak nak tunjuk skill depan mak ayah la tu.

bulan lepas suami merungut last bulan ni hantar dia ke kelas, sebab dia tak nak pergi!!!. Alasan dia asyik-asyik kelas gitar.

Terkejut saya,  yang semangat hantar dia pergi kelas saya lah orangnya,  pada niat asal saya nak tanam minat dia dengan drum, tetapi dia pilih gitar. So saya ikut minat anak bujang walaupun agak frust juga pada hakikatnya.

Saya nekad dia bagi alasan ke , malas ke..apa ka...Kelas gitar harus diteruskan sehingga dia mahir, jika nak ikut cakap anak, semua dia tak mak, apa yang dia suka ?? main je kesukaan dia...Jangan nak ikut sangat kata-kata dia.

dan akhirnya setiap hari rabu dia pergi jer kelas..dekat rumah jer di memberontak bila dah sampai kelas, habes kelas dia ok jer pun...cuma kena layan sikit la karenah dia masa nak ke kelas tuh.

Nama pun budak-budak, ni cabaran untuk saya dan suami, mahu anak-anak punya ilmu bukan sahaja dari akedemik malahan kemahiran lain.


gambar zaquan dan adik dengan ukelele



salam manis ibuveronza