Tuesday, 18 July 2017

ATASI BADAN LENGUH DAN SENGAL


Biasanya kalau badan lenguh apa pilihan para ibu?
- sapu minyak angin? 
- buat tak tau jer  
- luruskan badan sekejap?

Semua tindakan di atas adalah pilihan yang mungkin akan melegakan rasa sengal dan lenguh badan untuk jangkamasa sementara.


Sebenarnya gejala sakit pinggang, lenguh badan, sakit punggung, sakit tulang belakang adalah berpunca daripada kekurangan KALSIUM.

Tambahan pulak jika anda mengandung dan menyusukan bayi, apabila anda kekurangan kalsium nak buat kerja pun tak selesa malahan menyukarkan pergerakkan. 

Bagi ibu menyusu memerlukan 1000mg kalsium setiap hari, apabila kalsium ibu tidak mencukupi ini lah kesannya. lagi satu kalau perasan gigi akan mudah rasa ngilu, naK makan apa pun dah hilang rasa nikmat kalau gigi ngilu.

Ada diantara ibu yang tak amik peduli langsung pasal kepentingan Kalsium.
Ada juga diantara ibu yang rasa memadai hanya dengan meminum segelas susu.
Ada ibu belasah jer Kalsium janji Kalsium tanpa meneliti label kandungan!

Kalsium sahaja tanpa kehadiran Magnesium dan Vitamin D tidak mencukupi!!! 

Kenapa saya cakap macam tu??

Sebab Magnesium dan Vitaman D adalah penting untuk pengangkutan dan penyerapan.

Makan Kalsium tapi tak serap.. umpama isi air dalam cawan yang bocor.
Paham tak??

Sebab itu saya pilih Kalsium daripada Osteometrix Shaklee kerana ia mengandungi :

-Vitamin D
-Kalsium
-Magnesium
-Zinc 
-Boron

Kajian telah menunjukan 3-5% jisim tulang wanita yang menyusukan akan hilang semasa menyusu. 

Macam mana boleh hilang?? 

apabila bayi membesar mereka memerlukan kalsium jadi bayi yang menyusu akan mengambil kalsium dari susu ibu. 

Jadi jangan abaikan pengambilan Kalsium, paling mudah telan jer Ostematrix 4biji setiap hari, 

Insyaallah sangat membantu !!malahan bangun pagi pun badan rasa ringan dan segar . 

Bukan tu ja malahan lawas dalam pembuangan.

Sebab tu orang berpantang suka Ostematrix sebab bebas sembelit.


macam mana nak dapat Ostematrix ni???



Boleh Whatsapp saya di no. 017-2908954 (zakiah zakaria)
Follow FB :Zakiah Zakaria
Follow Pages :Sihat cergas dan cantik menawan